onsdag 5 mars 2014

Nu var det dags igen!

Semeldagen var igår, och idag började Jesus vandra runt i öknen i 40 dagar.
Det är därför påst är 40 dagar efter semeldagen, och varför kristna fastar under denna period.

Nu är jag inte kristen, eller religös på något vis. Men jag tror alltid på mitt vatten ;) Jag har i många år modifierat min diet under den kristna fastan, och förra året valde jag att vattenfasta den näst sista veckan innan påsk för första gången.

Nu, med lite mer erfarenhet av vattenfasta efter min 21 dagars kur i sommras så har jag bestämt mig för en längre fasta denna period. Jag känner även att jag har utsatt min kropp för mycket skit sen förra fastan så en rensning skulle sitta fint :)

Hur lång den här fastan blir har jag faktiskt inte bestämt, men över 2 veckor blir det. Troligen 3 veckor men tiden får avgöra. Eftersom jag pluggar så får jag avgöra om fastan inte drabbar studierna för då får jag avbryta.

Så, nu är det bara att köra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar